Slik kan du klage på Mislykket Ferie – Rettigheter som forbruker

Det kan være flere grunner til at ferien ikke blir som planlagt. Er det reiseoperatøren, flyselskapet eller hotellet som er årsaken til at ferien ble mislykket, kan du klage.

TEKST: EDNA SOMERSET

Ingen ønsker å dele hotellrom med kakerlakker, å dusje på et bad hvor vannet renner rett ut på gulvet eller sove i et anleggsområde. Dette og mere til kan man klage på og få erstatning for. Det man må huske på i slike tilfeller, er at man må klage på stedet. Det hjelper ikke å vente til man kommer hjem etter endt ferie. Klag på stedet.

Trenger du leiebil? Garantert billigst

Dersom du ikke gjør det, mister du retten til å sende klage til reklamasjonsnemda. Dokumenter problemene, ta bilder. Noter ned navn på de du snakker med, forhør deg også med andre av turistene på stedet. Gjelder dette flere, står saken sterkere.

Skriftlig klage senest 4 uker etter at du kommer hjem. Ikke alle klager fører frem på stedet, så send skriftlig klage med en gang du kommer hjem, hvor du også opplyser om hva du mener er rimelig erstatning. Erstatning for tort og svie fører sjelden frem.

Send skriftlig klage til Reklamasjonsnemda, med all dokumentasjon du har. Reklamasjonsnemda vil ta saken videre og komme med en anbefaling til turoperatør om løsning. Her finner du link til Reklamasjonsnemda

www.pakkereisenemda.no




Bruk sjemaet under for å sammenligne priser fra leiebilselskapene i Spania. Garantert beste pris!
Takk for at du deler